طراحی بسته آموزشی روش تحقیق با تمركز بر كووید 19
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از طراحی بسته آموزشی نحوه نگارش، ثبت و اجرای کارآزمایی های بالینی برای توانمندسازی پژوهشگران در دوران همه گیری کرونا اطلاع داد.
به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، دکتر شادی بنی اسدی، دانشیار فارماکولوژی بالینی دانشگاه اظهار داشت: این بسته آموزشی بمنظور طراحی و اجرای هر چه بهتر مطالعات در دوران پاندمی کووید-۱۹ طراحی شده و برای عموم پژوهشگران قابل استفاده و مفیدست.
دبیر علمی این برنامه اضافه کرد: در این بسته آموزشی، اجزای راهنمای اسپریت SPIRIT (Standard Protocol Items: Recommendations for Interventional Trials) که استانداری بین المللی برای نگارش پروتکل کارآزمایی بالینی است بطور کامل توضیح و با ذکر مثالهای گوناگون آموزش داده شده است.
بگفته وی مطالب گردآوری شده جزو بسته های توانمندسازی اعضای هیئت علمی و دارای امتیاز روش تحقیق (۷، ۵ امتیاز) است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه فصول این برنامه آموزشی را شامل تعریف و انواع مطالعات کارآزمایی بالینی، اجزای مهم یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده، نحوه نوشتن پروتکل یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده برمبنای استانداردهای بین المللی، نحوه ثبت کارآزمایی های بالینی، نحوه مدیریت و آنالیز داده ها و مرور کارآزمایی های بالینی در کوید-۱۹ ذکر کرد.
بنی اسدی در خاتمه اشاره کرد: در بسته آموزشی مذکور مطالب کاربردی زیادی درباب انجام مطالعات کارآزمایی بالینی در فاز های مختلف کووید-۱۹ ارائه شده است و دسترسی به این بسته آموزشی بوسیله پلت فرم آموزش مجازی دانشگاه به آدرس www.cme.sbmu.ac.ir برای علاقمندان امکان پذیر است.
بر طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری؛ بسته آموزشی مذکور با همکاری دکتر شادی بنی اسدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشیار فارماکولوژی بالینی، دکتر فاطمه حسینی بهارانچی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و استادیار آمار زیستی، دکتر فریبا قربانی پژوهشگر مرکز تحقیقات بیماریهای نای و دکترای تخصصی پژوهشی و دکتر گیتی پوردولت فوق تخصص بیماریهای ریوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آماده و ارائه شده است.
منبع: مطب نما
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب