كنفرانس توسعه دهندگان گوگل

عینک حقیقت افزوده جدید گوگل همه جا را می بیند!

عینک حقیقت افزوده جدید گوگل همه جا را می بیند! به گزارش مطب نما، در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل که امشب درحال برگزاری است، نمایش چند ثانیه ای یک عینک حقیقت افزوده در یکی از ویدیوهای تبلیغاتی این شرکت توجهات را به خود جلب کرد.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، در ویدئویی که نشان دهنده مهارت برنامه جدید پروژه آسترا(Project Astra) بود، فردی که نمایش می داد از هوش مصنوعی جمینای(Gemini) پرسید: یادت هست عینک من را کجا دیدی؟ هوش مصنوعی به طرز قابل ملاحظه ای پاسخ داد: بله، به یاد دارم. عینک شما روی میز نزدیک یک سیب قرمز قرار داشت، با وجود این که شیء گفته شده در هنگام پرسیدن سوال واقعا در معرض دید نبود. این به این علت بود که عینک دارای دوربین و نوعی رابط بصری بود.
سپس کاربر عینک خویش را برداشت و روی میز گذاشت و به پرسیدن سؤالات بیشتر از هوش مصنوعی در رابطه با چیزهایی که به آن نگاه می کرد، ادامه داد. واضح است که یک دوربین روی دستگاه وجود دارد که به آن کمک می نماید تا محیط اطراف را ببیند و نوعی تصویر نشان داده شد که به شکل موج حرکت می کرد تا نشان دهد که هوش مصنوعی درحال گوش دادن است.
این عینک زیرنویس های روی صفحه را با صدای بلند برای کاربر می خواند. این یعنی حداقل یک میکروفون و بلندگو داخل آن به همراه نوعی پردازنده و باتری برای تأمین انرژی کلی آن وجود دارد.
با این که نگاهی کوتاه به این پوشیدنی داشتیم، اما از همین چند ثانیه که در معرض دید بود، چند چیز مشخص بود. این عینک یک قاب(فریم) مشکی ساده دارد و اصلا شبیه به عینک گوگل نبود. ضمن این که چندان حجیم به نظر نمی رسید.
البته گوگل این عینک در رویداد I/O به صورت رسمی معرفی نکرد، بلکه تنها چند ثانیه در یک ویدئو در این مراسم دیده شد.



1403/02/27
13:25:38
5.0 / 5
404
تگهای خبر: دستگاه , شركت , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما