معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی مطرح كرد

فناورهای ساخته شده اثری در رفع مسائل مردم ندارد

فناورهای ساخته شده اثری در رفع مسائل مردم ندارد به گزارش مطب نما، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش از اعطای ۵ میلیون تومان به ۹ تیم از ۱۲ تیم رقابت های دانشجویی نوآوری اجتماعی که حائز رتبه نشده اند، اطلاع داد.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، جواد مشایخ در مراسم اختتامیه رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون بیشتر از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور بوجود آمده است که معادل حدود ۳ درصد از تولید خالصی داخلی کشور، فروش داشته اند.
وی تصریح کرد: بر مبنای اسناد کشور، باید در بازه زمانی ۵ تا ۶ سال سهم شرکتهای دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی به ۷ درصد برسد.
مشایخ اظهار نمود: هر چند آمار و ارقام خوبی در حوزه دانش بنیان ها در کشور داریم ولی مسئله اصلی اینست که مردم هیچ حسی به دستاوردهای فناورانه کشور ندارند چون این فناوری ها منجر به حل مسایل مردم نمی شود.
معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی تصریح کرد: نوآوری های اجتماعی در حل مسائل جامعه خیلی مهم است تا بتوان حال مردم را بهبود داد.
وی به اشاره به برگزاری رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی اظهار داشت: در این رویداد از بین ۱۲ تیم عرضه ایده از ۳ ایده تقدیر گردید و از جانب معاونت علمی هم به ۹ تیمی که حضور داشتند مبلغ ۵ میلیون تومان اعطا خواهد شد.




منبع:

1403/05/08
10:15:54
5.0 / 5
294
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما